Kampanie Google Ads
Zwiększ ruch i sprzedaż na swojej stronie, dzięki reklamie w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej
Prowadzisz już kampanie Google Ads?
Pierwszy kontakt
Skontaktuj się ze mną przez formularz, telefon lub e-mail. Z przyjemnością odpowiem na Twoje pytania i wątpliwości oraz zaproponuję wstępną konsultację, aby lepiej zrozumieć Twoje potrzeby. To bezpłatny krok, który pozwoli nam dostosować działania do Twojego biznesu.
Audyt i strategia
Po konsultacji – jeśli masz już konto reklamowe, przeprowadzamy szczegółowy audyt – analizujemy dotychczasowe kampanie, stronę internetową i dane analityczne. Następnie tworzymy spersonalizowaną strategię marketingową, która ma na celu zmaksymalizować szanse na osiągnięcie Twoich celów. Jeśli nie prowadzisz jeszcze kampanii, przygotowuję propozycję współpracy na bazie analizy konkurencji oraz Twoich produktów / usług.
Podpisanie umowy
Po zaakceptowaniu strategii formalizujemy współpracę, podpisując umowę. Następnie przygotowujemy wszystkie niezbędne elementy – konfigurujemy analitykę, projektujemy kampanie i ustalamy harmonogram działań.
Start kampanii
Zwykle po otrzymaniu wszystkich dostępów i niezbędnych materiałów, w ciągu tygodnia uruchamiamy kampanie, monitorujemy ich wyniki w czasie rzeczywistym i wprowadzamy niezbędne optymalizacje. Zależy nam na tym, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, dostosowując działania do aktualnych wyników.
Raportowanie i dalsze działania
Regularnie dostarczamy szczegółowe raporty, które pokazują efekty naszych działań. Omawiamy wyniki i wspólnie ustalamy kolejne kroki, aby jeszcze bardziej rozwijać Twój biznes.
Najczęściej zadawane pytania i wątpliwości przed współpracą
Koszty i zwrot z inwestycji (ROI)
Ile wynosi całkowity koszt współpracy i czy są dodatkowe opłaty?
Koszty współpracy obejmują budżet reklamowy oraz honorarium agencji. Nie ma ukrytych opłat, a wszelkie dodatkowe koszty, takie jak produkcja materiałów graficznych, wdrożenie analityki czy trybu uzyskiwania zgody (consent mode) są wcześniej uzgadniane.
Jak szybko można spodziewać się zwrotu z inwestycji?
Zwrot z inwestycji zależy od wielu czynników. Część z nich to oczywiście kwestia ustawień kampanii, ale niestety to tylko część elementów. Inne to między innymi jak branża, jakość strony docelowej, jakość oferty i nie tylko. Pierwsze rezultaty widoczne są po 1-2 miesiącach, ale wygenerowanie opłacalnego ROI wymaga zazwyczaj kilku miesięcy działań optymalizacyjnych i testów kampanii.
Przejrzystość i kontrola
Jakie raporty będę otrzymywał i jak często?
Otrzymasz miesięczne raporty w Looker Studio z kluczowymi wskaźnikami, takimi jak CPC, ROAS i konwersje (raport ma kilka stron i jest dość mocno rozbudowany). Poza tym raportujemy też większe zmiany i gdy coś dzieje się z kampanią – na plus lub na minus.
Czy będę miał dostęp do kont reklamowych (Google Ads, Meta Ads)?
Tak, pracujemy na Twoim koncie reklamowym na którym jesteś jedynym administratorem.
Jak wygląda komunikacja z opiekunem kampanii?
Opiekunem kampanii jestem zwykle ja. Ewentualnie jestem wspierany przez mojego współpracownika. Jednak komunikacja cały czas pozostaje między Tobą, a mną. Jestem dostępny przez e-mail i telefon w „godzinach biurowych”.
Optymalizacja kampanii
Jak długo trwają procesy optymalizacji kampanii?
Proces optymalizacji trwa od 2 do 3 miesięcy. W tym czasie kampania przechodzi fazy testów, zbierania danych i dostosowywania strategii. Czasem ten proces jest krótszy, gdy uda nam się szybciej osiągnąć satysfakcjonujące wyniki, a czasem dłuższy, jeśli się to nie udało. Natomiast co do zasady obsługa kampanii polega na ciągłym testowaniu nowych rozwiazań, które pozwolą pozyskiwać dla Ciebie więcej klientów niższym kosztem.
Czy jest minimalny okres współpracy?
Zalecam współpracę na minimum 3 miesiące, aby osiągnąć jak najbardziej optymalne wyniki. Możesz jednak zrezygnować z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Większość klientów jest jednak ze mną już kilka lat.
Jakie działania podejmujecie, jeśli kampania nie osiąga zakładanych wyników?
Analizujemy dane, dostosowujemy strategię, zmieniamy grupy docelowe i treści reklamowe. Jeśli potrzeba, sugerujemy optymalizacje strony docelowej.
Proces wdrożenia
Jakie dane i zasoby muszę dostarczyć na początku współpracy?
Konieczne są: dostęp do kont reklamowych, dostęp do Google Tag Managera, Google Analytics’a, czasem – jeśli wymaga tego strategia – dostarczenie grafik i przede wszystkim wyraźnie określone cele biznesowe.
Jak wygląda proces startu kampanii?
Proces startu obejmuje analizę celów, przygotowanie strategii i uruchomienie pierwszych kampanii. Całość trwa około tygodnia od podpisania umowy.
Czy mogę wprowadzać zmiany w strategii lub kampaniach?
Zdecydowanie tego nie zalecam.
Rozliczenia
Jak rozliczany jest budżet na reklamy i honorarium?
Budżet reklamowy jest rozliczany bezpośrednio na kontach reklamowych (płacone bezpośrednio do Google/Meta), a honorarium jest fakturowane osobno już przeze mnie. Zwykle z 14-dniowym terminem zapłaty. Faktury wystawiam z dołu.
Czy wszystkie wydatki są jawne i możliwe do weryfikacji?
Tak, wszystkie wydatki są jawne i możesz je weryfikować na swoich kontach reklamowych.
Techniczne aspekty współpracy
Czy agencja zajmuje się implementacją tagów (Google Tag Manager, Google Analytics)?
Tak, zapewniamy kompleksowe wsparcie w implementacji tagów i konfiguracji narzędzi analitycznych. W zależności od tego o jak dużej skali wdrożenia mówimy – wyceniamy to indywidualnie, a o ewentualnej opłacie informujemy przed podpisaniem umowy
Czy pomagacie w konfiguracji e-commerce (np. Google Merchant Center)?
Tak, pomagamy w konfiguracji e-commerce, w tym Google Merchant Center, aby Twoje produkty były widoczne w reklamach produktowych.